ویدئو پروژکتور و قابلیت های آن

ویدئو پروژکتور و قابلیت های آن

امروزه ویدئو پروژکتور به یکی از تجهیزات مهم در سالن های کنفرانس، محیط های آموزشی 🎓 و اداری تبدیل شده و برای همین شناخت ویژگی ها و قابلیت های آن اهمیت زیادی دارد، همانطور که می دانید پروژکتورها از قدیم تاکنون پیشرفت های زیادی کرده و امروز شاهد ویدئو پروژکتورهای قدرتمند در بازار هستیم، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از زوپیرتک به معرفی ویدئو پروژکتور و قابلیت های آن بپردازیم پس اگر قصد خرید این کالای دیجیتالی را دارید تا آخر این مقاله با زوپیرتک همراه باشید.

کار ویدئو پروژکتور چیست؟

دیگر امروز کمتر کسی را می توان پیدا کرد که ویدئو پروژکتور و کار اصلی آن را نشناسد اما بهتر است در ابتدا توضیح مختصری در خصوص پروژکتورها به شما ارائه دهیم، ویدئو پروژکتور با نام های مختلفی مانند مالتی مدیا پروژکتور، پروجکشن، دیتا پروژکتور و پروژکتور شناخته می شود.

این دستگاه که تشکیل شده از لامپ و لنز است می تواند تصاویر را از منابع مختلف دریافت و بعد از پردازش بر روی صفحه نمایشی بزرگ ارائه دهد. با پیشرفت در تکنولوژی، این محصول به انواع مختلف هوشمند، وایرلس، سه بعدی و جیبی در بازار یافت می شود.

  • قابلیت ویدئو پروژکتور

و اما ویدئو پروژکتور چه قابلیت و ویژگیهایی دارد، موضوعی است که ما در ادامه به صورت مفصل به شما توضیح خواهیم داد در واقع اگر می خواهید قبل از خرید با تحقیق درباره پروژکتور اطلاعات خود را از این دستگاه بالا ببرید ادامه ی این مطلب برای شما مفید خواهد بود. همچنین در ادامه به مشخصات ویدئو پروژکتور خوب پرداخته ایم.

قابلیت ویدئو پروژکتور

  • وضوح تصاویر ویدئو پروژکتورها

وضوح تصویر یکی از نکات مهم در ویدئو پروژکتورهاست که هر چه وضوح بالاتر باشد پس کیفیت و قدرت دستگاه هم بالاتر است در حقیقت ویدئو پروژکتور با تبدیل تصاویر کوچک بر روی صفحه ای بزرگ باید وضوح تصاویر را حفظ کند.

رزرولوشن یا وضوح تصاویر در پروژکتورهای مختلف متفاوت است و باکیفیت ترین آن ها وضوح تصویری در حدود 2160*3840 پیکسل را پشتیبانی می کنند و این نشان دهنده ی کیفیت بالای تصویر و گران تر بودن دستگاه است. توجه داشته باشید که حداقل وضوح تصویر ویدئو پروژکتور باید 600*800 پیکسل باشد. البته همیشه زیاد بودن تعداد پیکسل ها به معنای بالا بودن کیفیت تصویر نخواهد بود.

  • نسبت کنتراست ویدئو پروژکتور

کنتراست به معنای نسبت ببین روشن ترین نقطه تا تاریک ترین آن است و بالا بودن کنتراست باعث می شود تصاویر با جزئیات بیش تر و پر رنگ تر به چشم آیند، ویدئو پروژکتورهایی با کنتراست بالا برای سینمای خانگی مناسب نیستند.

نسبت کنتراست ویدئو پروژکتور

  • شدت روشنایی ویدئو پروژکتور

روشنایی ویدئو پروژکتورها متفاوت است و معمولا برای پروژکتورهای قابل حمل 1000 تا 3000 لومن و برای ویدئو پروژکتور خانگی شدت روشنایی باید کمتر از 2000 انسی لومن باشد و برای سالن های همایش و کنفرانس نیز شدت روشنایی بیش از 3500 انسی لومن پیشنهاد می شود.

  • تنوع بالای ویدئو پروژکتورها

ویدئو پروژکتورها انواع مختلفی داشته و هر کدام هم قابلیت های مشخصی دارند باید در نظر داشته باشید که برای هدف و نیاز شما کدام مدل مناسب تر است. ویدئو پروژکتور دید در روز، ویدئو پروژکتور تلویزیون دار، ویدئو پروژکتور جیبی، ویدئو پروژکتور بی سیم و… .

  • فناوری ساخت پروژکتورها

همانطور که گفتیم ویدئو پروژکتورها انواع مختلفی دارند و در واقع این محصول بر اساس فناوری ساخت و کاربردش به مدل های متنوعی تقسیم می شود. از جمله انواع ویدئو پروژکتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویدئو پروژکتور DLP
  • ویدئو پروژکتور جیبی
  • ویدئو پروژکتور 3LED
  • ویدئو پروژکتور خانگی
  • ویدئو پروژکتور آموزشی
  • ویدئو پروژکتور بی سیم
  • ویدئو پروژکتور ال ای دی

مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون

ویدئو پروژکتور یک جایگزین خوب برای تلویزیون های بزرگ است و از جمله مزیت های آن می توان به کیفیت بالا، صفحه نمایش بزرگ، حمل آسان، اشغال فضای کم و … اشاره کرد.

مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون

قیمت ویدئو پروژکتور

خوشبختانه تنوع قیمت پروژکتورها باعث می شود تا بتوانید نمونه های متنوع و دلخواه را خریداری نمایید با هر بودجه ای که داشته باشید. شما می توانید با سر زدن به سایت زوپیرتک بهترین ویدئو پروژکتور تا 10 میلیون یا بیش از ده میلیون تومان را خریداری نمایید.

سخن آخر:

ضمن تشکر از همراهی شما تا انتهای این مقاله، امیدواریم اکنون با انواع ویدئو پروژکتور و قابلیت های آن به صورت کامل آشنا شده و بتوانید برای کسب و کار خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

بازرگانی زوپیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *