برعکس شدن تصویر در ویدئو پروژکتور اپسون

برعکس شدن تصویر در ویدئو پروژکتور اپسون

بسیاری از کاربران ویدئو پروژکتورهای اپسون با برعکس شدن تصویر در ویدئو پروژکتور اپسون مشکل دارند، در واقع این مشکل زمانی به وجود می آید که پروژکتور را برای اولین بار به سقف وصل می کنید، اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید اصلا نگران نباشید چرا که صاف کردن تصویر ویدئو پروژکتور برعکس شده بسیار ساده است و ما تصمیم داریم در این مقاله از زوپیرتک به ساده ترین روش برعکس کردن تصاویر در پروژکتورهای اپسون بپردازیم.

علت برعکس شدن تصاویر در ویدئو پروژکتور

برعکس شدن تصاویر ویدئو پروژکتور یکی از مشکلات متداول در این دستگاه است، پس اگر شما هم با روشن کردن دستگاه متوجه معکوس شدن تصاویر شده اید اصلا نگران نباشید چرا که می توانید به سادگی تصاویر را به صورت مستقیم و درست بازگردانید. در حقیقت این مشکل زمانی رخ می دهد که ویدئو پروژکتور را به سقف وصل می کنید. بطور کلی با نصب پروژکتور به صورت سقفی (Ceiling) تصاویر به صورت خودکار برعکس نشان داده می شوند و این مشکل در تمامی برندها اتفاق می افتد و اصلا مشکل عجیبی نیست و به سادگی رفع می شود.

چگونه تصویر ویدئو پروژکتور را برعکس کنیم؟

اپسون یکی از بهترین برندهای تولید کننده ی پروژکتور بوده که با کیفیت عالی و وضوح بالای تصاویر در بازار موجود است، با اینکه این پروژکتور به خوبی کار می کند و محبوبیت زیادی هم دارد اما ممکن است با قرار دادن ویدئو پروژکتور بر روی میز متوجه شوید که تصویر به صورت مستقیم و درست نمایش داده می شود اما زمانی که ویدئو پروژکتور را به سقف متصل کنید تصویر به صورت برعکس نشان داده خواهد شد این مشکل در دستگاه های مختلف اتفاق می افتد و رفع آن بسیار ساده است و شما می توانید خیلی راحت تصویر برعکس شده را اصلاح کنید.

اگر از ویدئو پروژکتورهای اپسون استفاده می کنید ما در ادامه به شما نحوه ی برعکس کردن تصاویر را آموزش خواهیم داد، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروید:

☑ در قدم اول وارد منوی تنظیمات دستگاه شوید.

👈 (برای ورود به بخش تنظیمات می توانید دکمه ی منوی روی دستگاه را بفشارید یا از ریموت کنترل کمک بگیرید)

چگونه تصویر ویدئو پروژکتور را برعکس کنیم؟

☑ در این مرحله باید از منوی نمایش داده شده گزینه ی Extend  را انتخاب نمایید.

☑ با انتخاب گزینه ی Extend  باید از زیر منوی Projection گزینه ی Front  را به حالت Ceiling  تغییر دهید.

چگونه تصویر ویدئو پروژکتور را برعکس کنیم؟

☑ با انجام این مراحل تصویر شما چرخیده و تصاویر برعکس شده به صورت صحیح و مستقیم نمایش داده می شوند، لازم است بدانید برای بازگرداندن تصویر به حالت اولیه ی خود باید مراحل بالا را طی کرده و از زیر منوی Projection گزینه ی Front  را فعال کنید.

☑ در آخر با انتخاب دکمه ی Esc  از بخش منوی دستگاه خارج شده و می توانید تصویر را به صورت مستقیم و صحیح مشاهده کنید.

نکته ی مهم: در صورتی که قادر به رفع مشکل برعکس شدن تصاویر نبوده و نتوانستید این مشکل را برطرف کنید به هیچ عنوان دستگاه را برعکس نکنید قرار دادن ویدئو پروژکتور به صورت برعکس روی میز باعث داغ شدن دستگاه و کاهش طول عمر لامپ پروژکتور خواهد شد.

نکته ی مهم: چنانچه تصاویر را به صورت مستقیم و درست مشاهده می کنید و برخی از تصاویر برعکس نشان داده می شوند احتمالا مشکل مربوط به ویدئو پروژکتور نبوده و بهتر است مطمئن شوید که تصاویر برعکس هستند یا خیر.

سخن پایانی:

ضمن تشکر از همراهی شما تا انتهای مقاله ی “برعکس شدن تصویر در ویدئو پروژکتور اپسون” امیدواریم اکنون با نحوه ی اصلاح تصاویر در زمان نصب پروژکتور به سقف آشنا شده و بتوانید این مشکل را به سادگی رفع نمایید؛ چنانچه با توضیحات این مقاله نتوانستید مشکل را رفع کنید بهتر است با یک تعمیرکار در این خصوص صحبت کنید. اگر به دنبال بهترین مدل و برندهای ویدئو پروژکتور با قیمت مناسب هستید می توانید به صفحه ی ویدئو پروژکتور سایت زوپیر تک مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

بازرگانی زوپیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *